El Supremu obliga a respetar el castru de Cellagú, agora que ta desfechu
Artículo puesto en línea el 22 de febrero de 2006
última modificación el 31 de agosto de 2010

por Prenseru

22/2/2006

El Fielatu. net

El Supremu obliga a respetar el castru de Cellagú, agora que ta desfechu

Nun vivimos nun país normal. El castru astur tuvo ocupáu del s. VI a.e al s. I d.e.
21/02/06. El Tribunal Supremu obliga a respetar les llendes del castru de Cellagú nel Conceyu d’Uviéu, afitando asina la sentencia emitía yá nel 2002 pol Tribunal Superior de Xusticia d’Asturies, que foi recurría pola empresa Readymix Asland que esplota la cantera de Llatores. Comu vien siendo avezao, la sentencia aporta cuandu nun queda rastru del castru (del sieglu VI enantes de la nuesa era), nuna perfecha amuesa de comu furrula la mafia alministrativa, política y económica n’Asturies. L’ayuntamientu d’Uviéu yá anunció la cesión d’un terrén pa una reafayamientu de los restos del castru como si nun valiere de ná qu’escoyeren va 2.500 años esi emplazamientu los astures qu’habitaben la fastera del Uviéu d’anguañu.


23/2/2006

Asturnews

Andecha pide responsabilidaes a Cultura tres la sentencia del Supremu sobre Cellagú

La formación nacionalista considera qu’Ana Rosa Migoya tien dimitir tres desestimar la másima instancia xudicial el recursu sobre’l castru destruíu
Redacción

La desestimación pol Tribunal Supremu del recursu presentáu pola empresa causante de la estroza del castru de Cellagú n’Uviéu, la cantera Readymix Asland, nuna sentencia conocida va unos díes ye’l motivu pol que l’agrupación carbayona d’Andecha Astur pide la dimisión de la conseyera de Cultura y del Director de Promoción Cultural, como responsables de "dar vía llibre" al procesu que llevó a la destrución del xacimientu arqueolóxicu.

La formación nacionalista cuida que la sentencia del Supremu -avalando otra del Tribunal Superior de Xusticia d’Asturies- ye razón bastante pa desixir responsabilidaes polítiques a los responsables de la Conseyería por permitir lo sucedío ya que, según afirma’l portavoz d’Andecha Ezequiel Sánchez: "esti castru foi arrasáu por persones desconocíes, ensin que se ficiere dengún tipu d’investigación seria pola parte los responsables de Cultura y llueu, a la escontra de les opiniones de los historiadores, foi desmantelau pa ser treslladáu, nun sabemos cuando, a una finca pública, dexando asina llibre’l tarrén pa que la empresa Readymix Asland pueda siguir col frente de cantera onde tenia previsto".

Andecha pide amás de la dimisión de la conseyera Migoya y de Carlos Madera la restitución de los restos del xacimientu al so sitiu orixinal, al considera que "tres la sentencia del Tribunal Supremo la empresa nun podrá siguir trabayando nesi frente de cantera enxamás, colo que carez de tou xaciu’l so camude de llugar, pa poder visitalu, a denguna otra zona del conceyu, siendo esta la única apropiada por ser la, orixinalmente, escoyida polos antepasaos de nueso pal so allugamientu", manifestó el portavoz de la organización nacionalista.


24/2/2006

El Fielatu. net

Andecha Astur pide la dimisión de la Conseyera de Cultura y del direutor Xeneral de promoción Cultural.

Ana Rosa Mingoya y Carlos Madera son los responsables másimos del desaniciu del Castru de Cellagú.

El conceyu uvieín d’Andecha Astur fexo pública la so petición de dimisión de los responsables máximos del desaniciu total del Castru de Cellagú, probablemente pa dexar vía llibre, a mediu plazu, a la cantera ellí esistente pa continuar col frente onde s’asitiaba dichu castru.

Nun comunicáu fechu públicu ayeri la organización política recuerda que dende l’añu 2002 venimos asistiendo a la más descarada de les comedies en rellación col asitiamientu d’esti castru prerrománicu del sieglu VI a.e, ensin esperar a que’l Tribunal Supremo ratificara la llegalidá de la proteición, de dichu castru, fecha pol ayuntamientu uvieín. Pa los nacionaliegos esta conseyería, cuyu finxu ye el de curiar la nuesa cultura en toles sos variantes, y la conservación de los muebles, inmuebles y vezos propios de nueso, según la Llei de Patrimoniu aprobada pol propiu Gobiernu asturianu, "y que, un día si y otru tamién vienen incumpliendo".

P’Andecha Astur "yá va siendo hora de que les presones que tienen de curiar pol nuesu patrimoniu dexen de facer risión de la obligación de so, esti castru foi arrasáu por persones desconocíes, ensin que se ficiere dengún tipu d’investigación seria pola parte los responsables de Cultura" y apunten que "llueu, a la escontra de les opiniones de los historiadores, foi desmantelau pa ser treslladáu, nun sabemos cuando, a una finca pública, dexando asina llibre’l tarrén pa que la empresa Readymix Asland pueda siguir col frente de cantera onde tenia previsto".

Pa la organización d’izquierda nacionaliega "esta ye la gota que desborda’l vasu de la nuesa paciencia, ta’l casu del órganu de La Corte, abandonáu totalmente pola Conseyería, edificios catalogaos en toa Asturies cayendo o a puntu facelo, castros ensin catalogar nin estudiar, y pa finar les caberes declaraciones de la conseyera so la nuesa llingua que dexen bien nidio’l nulu enfotu pola defensa de la cultura asturiana d’estes dos persones".

Por too ello, Andecha Astur desixe l’inmediatu treslláu de los restos del Castru de Cellagú al so llugar d’aniciu ya que, "tres la sentencia del Tribunal Supremo la empresa nun podrá siguir trabayando nesi frente de cantera enxamás, colo que carez de tou xaciu’l so camude de llugar, pa poder visitalu, a denguna otra zona del conceyu, siendo esta la única apropiada por ser la, orixinalmente, escoyida polos antepasaos de nueso pal so allugamientu".


25/2/2006

Asturies.com

PATRIMONIU ASTURIANU

La plataforma Cellagú denuncia l’estrozu del Camín de Compostela en Salas

La plataforma de defensa del patrimoniu "Cellagú" denunció esta selmana estrozos d’importancia nel camín de Compostela a cuenta de les obres de l’autovía ente Salas y La Espina. El pueblu de Casazorrina ye’l llugar onde la plataforma qu’igüen investigadores y amantes del patrimoniu denuncia que se fexeron los estropicios, que dañaron un antiguu poblamientu medieval y parte de lo que yera talamente’l camín. Cellagú, que perita l’antigüedá del yacimientu ente los sieglos IX y XIV y que llamenta la falta sistemática que se fai del siguimientu arqueolóxicu nes obres públiques que se faen n’Asturies al empar que denuncia’l silenciu alministrativu de la Conseyería de cultura, que nun atiende los llamaos de la plataforma.

La plataforma "Cellagú" que garra’l nome del famosu castru uvieín que se sacrificó llegalmente pa consentir l’ampliación d’una cantera, ta integrada ente otros pol conocíu investigador de la etnografía y cultura popular asturianes Alberto Álvarez Peña. Esta plataforma entamó les sos actividaes denunciando la destrucción del castru del Picu’l Castiil.lu en Cabezón, conceyu de L.lena, un yacimientu catalogáu y conocíu dende últimos del sieglu XIX nel que l’asociación denuncia que s’esfarrapló dafechu tol so rexistru arqueolóxicu pa la construcción d’un depósitu d’agua. L’amenaza de les canteres sobre’l castru del Picu Mancobiu, en conceyu Parres, y sobre los Túmulos de Penousén en Salas son otros dos graves casos de "nuevos Cellagús" que la plataforma va trabayar porque nun se materialicen.

Precisamente’l castru de Cellagú foi noticia esta selmana al conocese una sentencia del Tribunal Supremu qu’obliga a la cantera de Llatores a nun tomar el llugar del castru. La sentencia llega dempués de qu’esti yá tea descatalogáu pola Conseyería de Cultura y desmontao en parte lo que queda d’elli pa treslladalo a una aula d’interpretación onde va recrease’l yacimientu. L’agrupación política Andecha Astur d’Uviéu pidió por esti motivu la dimisión de la Conseyera de cultura Ana Rosa Migoya.


27/2/2006

La Voz de Avilés

«Lo hecho, hecho está»

La sentencia del Supremo sobre Llagú llega cuando el castro permanece desmantelado y a la espera de que el Principado lo reubique en El Castañéu

ANA FERNÁNDEZ ABAD/OVIEDO

A CIELO ABIERTO. Trabajadores de la UTE, en el castro. / IMAGEN CEDIDA POR ÁNADE-1:20

Una visita virtual al castro en la Red

La ley llega cuando las piedras que una vez formaron un castro permanecen empaquetadas, listas para su ’reinstalación’. «Lo hecho, hecho está», sentencia María Dolores Fernández, la alcaldesa de Latores. Cellagú ha perdido su ubicación original en lo alto de la montaña, donde fue erigido en el siglo VI a. C.. Ahora, el Tribunal Supremo (TS) reconoce de forma inapelable que la empresa Readymix Asland S. A. no podía extender su cantera hacia el Oeste, donde estaba el enclave prerromano.

En 1997, la empresa inició un contencioso-administrativo en el Tribunal Superior de Justicia de Asturias (TSJA), porque consideraba improcedentes los cambios en el Plan General de Ordenación Urbana (PGOU) que de un día para otro protegieron la zona explotable de Llagú. «La sentencia no me coge por sorpresa, porque aquí se hizo una política de hechos consumados y la culpa siempre acaba siendo viuda», lamenta Berto Peña, del colectivo Cellagú, creado entonces para reivindicar la importancia del asentamiento.

Alude a unos «hechos consumados» que también describe: «El castro estaba abandonado, pero el caso cogió importancia en la prensa y de pronto, una noche, lo destrozaron a conciencia. La maniobra estaba muy orquestada, porque el recinto estaba vigilado con perros y guardias». Aún se desconoce quiénes fueron los asaltantes, pero causaron daños irreparables en el conjunto arqueológico.

José Manuel González y Vallés catalogó en 1957 los restos, que hasta entonces no habían despertado el mayor interés. «Ahí arriba era una cosa muerta, la mayor parte de los vecinos no sabía que allí había un castro», comenta la alcaldesa de Latores.

El contencioso-administrativo entre la empresa y las dos administraciones comenzó en 1997. La primera sentencia del TSJA se hizo esperar hasta junio de 2002. Readymix no desistió y recurrió al Supremo. Aunque fechado en diciembre, el dictamen del magistrado Jesús Ernesto Peces Morate no salió a la luz hasta esta semana. Han pasado 9 años, Llagú ya no está en su cima. «En este caso se aprecia con claridad que muchas veces la Justicia va un poco lenta», señala el concejal de Cultura, Alfonso Román López.

La parcela, pendiente

«De una sentencia no se opina, se acata, pero ésta llega un poco tarde, es extemporánea, porque el castro de Llagú está desmontado», añade el edil. El Ayuntamiento ofreció una finca de propiedad municipal llamada El Castañéu para reubicar allí los restos. Su cesión oficial al Principado aún no es firme; el Consistorio afirma que por este motivo los restos permanecen empaquetados y clasificados, una labor realizada por la Unión Temporal de Empresas (UTE) Ánade-1:20.

El informe sobre la excavación redactado por la UTE llegó a la Consejería de Cultura el mes pasado. Su servicio de Patrimonio tiene que estudiarlo ahora, valorar las conclusiones e idear cómo será el nuevo Llagú. El director general de Promoción Cultural, Carlos Madera, dijo en junio del año pasado que la consejería piensa cerrar el recinto en su nuevo solar y organizar visitas guiadas. Solicitó la ayuda del Ayuntamiento, pero Alfonso Román López respondió que la instalación y explotación del enclave eran labor del Principado. Madera rechazó valorar la sentencia del Supremo, pero los vecinos de Latores urgen una decisión. Su alcaldesa confía en que «teniéndolo abajo, será más fácil organizar visitas».

En la cantera de Readymix nadie opina sobre la sentencia. Remiten a Madrid, pero nadie responde las llamadas. Un espeso silencio rodea el futuro del castro. Mientras, la alcaldesa y los habitantes de Latores aguardan esperanzados la llegada del ’boom’ turístico parejo al castro. «Vamos a pedir una línea de autobús, porque en algo tendrán que venir los turistas», dice María Dolores.