III CONCEYU DEL TEXU
Artículo puesto en línea el 28 de enero de 2008
última modificación el 7 de julio de 2010

LLAMAU d’ABAMIA
3 DE FEBRERU A LES 12 HORES - BAXO’L TEXU D’ABAMIA (CORAO - CANGUES D’ONÍS)

Por tercer vegada llamamos al Conceyu del Texu, al pie del Texu d’Abamia, en defensa d’esti patrimoniu de texos centenarios y monumentales que tienen un sen tán fondu pa los asturianos como árboles de xunta o conceyu. Ellos foron respetaos de magar los sieglos, y llantaos nel mesmu centru de cada pueblu yeren tou un símbolu llibertá ya identidá y democracia direuta qu’a los sos pies s’exercía dende tiempos inmemoriales. Ellos, que foron d’esti xeitu guardianos y proteutores de la tradición, testigos y santuarios d’entendimientu y alcuerdu ente los homes, necesiten güei del nuesu emparu. Más que nunca paez que ye mester defender a los que nun puen defendese por sí mesmos de les reiteráes agresiones que sufren nos últimos tiempos.

Por tercer vegada facemos llamáu al pie d’estos texos xabazmente agredíos na demanda d’una proteición de fechu y como enérxica protesta ente l’atentáu perpetráu poles mesmes alministraciones encargaes de la so guarda, que forciaren la normativa en vigor y xustificaren o minimizaren los estropicios que ficieren per tol campu d’Abamia.

Por tercer vegada aconceyamos el Conceyu del Texu, al pie del Texu d’Abamia pa que tou esti patrimoniu de texos de conceyu seya reconocíu d’una vez por toes y respetáu y pa que Abamia seya, na midía lo posible, devuelta al so vieyu ser, iguada y devuelta al so esllendor, a la sobriedá y autenticidá, al xacíu y la naturalidá que facíen d’esti santuariu un llugar únicu, enllenu d’espiritualidá, de significáu, d’equilibriu y de fuercia.

Por tercer vegada llamamos a Conceyu Abiertu pa defender el propiu raigañu, tarazáu llaceriosamente n’Abamia.

Convoquen:

Asociación Abamia, A.N.A (Asociación d’Amigos de la Naturaleza Asturiana),Fundación Belenos, Coordinadora Ecoloxista d’Asturies, Foru Arte Ciudá, Tertulia Cultural "El Garrapiellu", Amigos del Texu.

Coordinen: Anxel Nava anxelnava@hotmail.com ,

Ignacio Abella, abellera@teleline. es

CONVOCATORIA

III CONCEYU DEL TEXU EN ABAMIA

3 DE FEBRERO A LAS 12 HORAS

BAJO EL TEXU D’ABAMIA (CORAO – CANGAS DE ONÍS)

Por tercera vez convocamos el Conceyu del Texu, al pie del Texu d’Abamia, en defensa de este patrimonio de tejos centenarios y monumentales que tienen un significado tan hondo para los asturianos como árboles de junta o conceyu. Ellos fueron respetados durante siglos, y plantados en el mismo centro de cada pueblo y parroquia, eran todo un símbolo de libertad e identidad y de la democracia directa que a sus pies se ejercía desde tiempos remotos. Los que fueron de algún modo guardianes y protectores de la tradición, testigos y santuarios de entendimiento y acuerdo entre los hombres, necesitan hoy nuestro amparo. Más que nunca parece necesario defender a quienes no pueden defenderse por sí mismos, frente a las reiteradas agresiones que sufren en los últimos tiempos.

Por tercera vez convocamos al pie de estos texos salvajemente agredidos en demanda de una protección efectiva y como enérgica protesta ante el atentado realizado por las mismas administraciones encargadas de su protección, que han vulnerado la propia normativa en vigor y justifican y minimizan los estragos que han causado por todo el campo de Abamia.

Por tercera vez convocamos el Conceyu del Texu, al pie del Texu d’Abamia para que todo este patrimonio de tejos de conceyu, sea de una vez por todas reconocido y respetado y para que Abamia sea, en la medida de lo posible, restituida a su antiguo ser, restaurada y devuelta a su antiguo esplendor, a la sobriedad y autenticidad, al equilibrio y la naturalidad que hacían de este santuario un lugar único y lleno de espiritualidad, de significado, de fuerza y equilibrio.

Por tercera vez estáis todos convocados para defender la propia raíz que ha sido amputada en Abamia.

Convocan: Asociación Abamia, A.N.A (Asociación d’Amigos de la Naturaleza Asturiana),Fundación Belenos, Coordinadora Ecoloxista d’Asturies, Foru Arte Ciudá, Tertulia Cultural "El Garrapiellu", Amigos del Texu.

Coordinan: Anxel Nava anxelnava@hotmail.com . Ignacio Abella, abellera@teleline.es